KNSB: Zevenaar – UVS 2: 3½ – 4½

In een wedstrijd met veel blunders maakten wij de meesten en dat resulteerde in een onnodige nederlaag tegen UVS 2: 3½-4½. Merkwaardig is dat we na twee nederlagen op rij nog steeds koploper zijn in de 3e klasse B.

Dat de wedstrijd op 2 maart 2024 onder een slecht gesternte werd gespeeld bleek al na één uur. Lars miste een truc en verloor zijn dame (0-1)

Kevin kwam niet lekker uit de opening, maar verdedigde taai en behaalde een remise (½-1½).

Dennis speelde met zwart actief, kreeg groot voordeel en speelde het mooi naar winst (1½-1½).

Guust speelde zich naar voordeel met twee lopers tegen twee paarden. In de afwikkeling won hij een pion. Met dame en toren elk maakte Guust een vreselijke blunder: mat of dame verlies was het gevolg (1½-2½).

Justin kreeg zijn stukken op de betere velden en kreeg leuke dreigingen. Met een truc won hij een pion en even later won hij in de aanval (2½-2½).

Arie stond in het late middenspel wat beter, toen zijn tegenstander plotseling een stuk weg blunderde (3½-2½).

Bij Thomas was de stelling aardig dicht. Hij weigerde nog een remiseaanbod. Hij overspeelde echter zijn hand en verloor in het dubbeltoreneindspel (3½-3½).

Vincent kwam in het middenspel slecht te staan. Het werd nog wild met een dame tegen drie stukken en uiteindelijk een dame tegen toren, loper en paard. Dat verloor natuurlijk kansloos (3½-4½).

Tja, alles nog in eigen hand, maar als we zo slecht spelen, wordt het niks.