SG Max Euwe 2 – Zevenaar 1 : 4½-3½

Kampend met een haperend navigatie systeem keken we, aangekomen in Enschede, maar op een stads plattegrond die echter beklad was met spuitbusverf, toen een schaker op de fiets ons attent meteen de weg wees en zo arriveerde een deel van die Mannschaft al netjes op tijd. Vincent was als eerste klaar. In een gesloten Siciliaan ging de opening niet naar wens, en een blunder in slechte stelling betekende een nul. Lars koos met zwart voor een 3-rijen opstelling waarna wit een pion offerde wat er kansrijk uitzag. Later kon zwart echter afwikkelen naar een eindspel wat gewonnen was. Ondertussen tekenden Arie en Guust beiden voor remise in stellingen zonder veel muziek. Justin had een mooi uitziende stelling die gewonnen leek, maar raakte opeens een kwaliteit kwijt waarna zwart met de winst aan de haal ging. Zelf was ik tevreden over mijn opening spel, maar toen ging langzaam het licht uit. Ik deed een paar mindere zetten en na een blunder was het tijd om op te geven. Thomas was een pion achter geraakt in een toren eindspel maar kon fraai afwikkelen naar een remise pionnen eindspel. Kevin had eerder remise aangeboden maar de tegenstander wilde verder spelen. In een scherp toreneindspel wat overging in een dame eindspel speelde Kevin het mooi uit en won.

Het was even slikken zo’n nipte nederlaag, maar het was weer reuze gezellig om bij de lokale Chinees na de kletsen over schaken, voetbal, en andere zaken. Later deze maand spelen we een thuiswedstrijd.