SOS: SV Doetinchem 1 – Zevenaar 2: 5 – 3

Zevenaar 2 verliest in Doetinchem met 5-3

Beste schakers,

Het blijft moeilijk spelen tegen het eerste team van een andere club. Alle keren verloren we vrij kansloos.

In Doetinchem kwamen we eerst met 4-0 achter door nederlagen rond de klok van tien.van Thomas, Pieter, Henk en Ivo. Ik heb er niet veel van gezien behalve natuurlijk van mijzelf.

Ik speelde op bord 1 (vervanger van Jos Aalberts) tegen een jeugdspeler van 13 jaar, die echter al wel een rating heeft van 1893 en verloor vrij kansloos.

Een afstraffing dreigde maar toen ging het veel beter en werd er niet meer verloren.

Yannick won weer eens op een fraaie wijze .
Jeroen aanvaardde een remiseaanbod met nog veel materiaal op het bord.

Daan wist de kansen te keren door met een pion door te lopen en de ander te stoppen.

Laat op de avond wist Tonie een remise te forceren door mat af te wenden en zelf eeuwig schaak te geven.

Zo werd het toch nog een dragelijke 5-3 en rest er nog één wedstrijd tegen Koningswaal 1.

Daarna via Didam en Herwen naar Zevenaar waar ik om half één nog de voetbalwedstrijden heb bekeken.