Zevenaar 1 – Staunton 1 : 4.5 – 3.5

Eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen leverde meteen een team overwinning op. Dennis Hoenselaar op bord 8 had een symmetrische stelling met weinig stukken op het bord en dat werd remise. Vincent op bord 7 stond minder na de opening maar wikkelde met hulp van de tegenstander af naar een gewonnen eindspel. Op bord 6 leek Lars Günther in de opening goed te staan, maar de tegenstander kreeg spel over de half open b lijn en de witte koning kwam in het centrum onder druk. Wit verloor een kwaliteit en daarna de partij. Op bord 5 speelde Arie een enerverende partij met een nieuwtje waar zwart een kleine kwaliteit investeerde. Dat werd uiteindelijk een dynamisch evenwicht. Op bord 4 stond Kevin aanvankelijk wat minder maar zijn tegenstander wilde teveel en maakte toen een fout waardoor Kevin de zwarte pion op b7 won, en daarna stortte de zwarte stelling in. Op bord 3 kreeg Justin met zwart een erg prettige stelling maar wist er helaas geen winst uit te halen. Op bord 2 speelde ik zelf een zeer matige opening waarna zwart optisch gezien gewonnen stond. Mijn tegenstander begon wat minder goede zetten te produceren en verloor een kwaliteit waarna het eindspel verloren was voor mijn tegenstander. Guust op bord 1 ging in de fout en moest helaas voor het eerst in vijf jaar tijd in de KNSB competitie een nul incasseren. Na de wedstrijd werd er nog lang gezellig nageborreld bij een Chinees restaurant.