SOS: Zevenaar 2 – ASV 5: 5 – 1

Zevenaar 2 wint met 5-1 van ASV 5

Toen we vorig jaar kampioen werden in de derde klasse waren we pessimistisch of we ons zouden kunnen handhaven in de tweede klasse. En de eerste twee wedstrijden gingen flink verloren met 5-1 en 4-2. Achteraf bleken dat de twee sterkste teams te zijn.

Na een 3-3 gelijkspel wonnen we alleen nog maar en tegen ASV 5 was het de vierde zege op rij.Nu staan we derde van de 10 teams met nog twee matchen te gaan.

Het begon dinsdagavond vrij stroef met twee remises van Henk en Tonie ondanks een aanzienlijk ratingverschil. Maar daarna begon de victorie bij Yannick die in het eindspel weer eens knap wist te manoeuvreren. Jos stond toen al huizenhoog gewonnen maar zijn tegenstander speelde door tot het voor hem bittere einde.

Jeroen wist een mat combinatie op de mat te leggen. Zijn tegenstander zorgde voor het begin van de wedstrijd voor een zoektocht naar zijn bril maar die is niet gevonden. Ik leende hem een leesbril (altijd een reserve bij me ) maar dat bleek dus niet voldoende voor een goed resultaat voor ASV. Waar een wedstrijdleider al niet voor moet zorgen.

Tenslotte wist Daan met een kwaliteit minder zijn pion naar een promotieplaats te brengen waarna de toren verloren ging. Ook hier werd lang doorgespeeld.

De volgende wedstrijd is in Doesburg en dat is lang geleden dat ik daar geweest ben.
Zij staan vierde met een zeer sterk koppel op de bovenste borden.