SOS: Zevenaar 1 – Lonneker: 5-3

Na een speelvrije ronde won Zevenaar 1 de derde wedstrijd op rij. Op 28 november 2023 werd de thuiswedstrijd tegen Lonneker met 5-3 gewonnen. Onze gasten waren het enige team in de klasse van buiten de OSBO. Des te prettiger was dat we thuis speelden.

De wedstrijd begon met vier remises. Bij Kevin kwam een volkomen symmetrische stelling op het bord. Vaak is dat in het voordeel van de witspeler, nu was het echt totaal gelijk. Remise om 20.25 uur.

Het duurde even voor de volgende remise. Bij Lars waren er alleen nog dame en toren elk over en dat stond ook heel gelijk (1-1).

Bij Thomas werd het evenwicht ook niet verbroken. Frank had daar en tegen zelfs de betere kansen, maar ook dat verzandde in remise (2-2).

Arie kwam goed uit de opening en won daarmee een pion. Zijn tegenstander dacht die met een truc terug te winnen, maar in die combinatie zat een lek en Arie won een stuk en de partij (3-2).

Guust kreeg wel een flinke druk op zijn centrum, hij had zich wel goed ontwikkeld en zijn stukken goed neergezet. Zijn tegenstander deed een slechte zet, waarna Guust met een pionoffer zoveel dreigingen kon maken, dat er grof mariaal gewonnen ging worden. Dat was meer dan genoeg (4-2).

Marijn won vrij snel een stuk tegen twee pionnen en de winst leek een kwestie van tijd. Toch kon Marijn het niet allemaal aan elkaar knopen. Het stuk ging weer verloren en twee vijandelijke vrijpionnen beslisten het in het toreneindspel (4-3).

Dennis kwam met zwart goed uit de opening en had de f-lijn moeten openbreken. Het verkeerde plan zorgde voor een passieve en dichtgeschoven stelling. De man uit Lonneker had een veel actievere loper, maar speelde wel op zijn increment (10 sec/zet). Een paar keer drukte hij zijn klok in, waarna deze van 1 op 11 seconden sprong. Totdat deze toch door zijn vlag ging (5-3).

Op 11 januari in het nieuwe jaar moeten we in Arnhem tegen ASV 1 zien of we onze 100% kunnen handhaven.